středa 7. října 2015

Interactive Board - Introduction



FINISH YOUR HOMEWORK!
register the topics fro your projects in the comments to the previous blog entry.


What can we use the Interactive Board Material for?

1. To identify the purpose of the material:
Intro – topic, aim, target group
Source – textbook
Credits

2. To identify the resources:
References – texts, audio, images resources (last page)
create your own images!

3. To suggest how to use the material:
– create a Teacher’s book (could be in side notes, or in the last page, or hidden within each page)
– instructions to tasks (focus on organization, variability)

4. To enable easy navigation: Insert links
In Activ Inspire - use commands "Another page" and "Open a website"
In Smart - right click at the object, use "Odkaz"

5. To use visual input: insert images and videos
In Active Inspire: go to Resource Browser (the symbol of 2 music notes)
In Smart: go to Gallery (the symbol of a picture)
In both: download an image, and drag it to the chosen page

6. To integrate games and animations into a lesson:
Explore the resourcepacks
Modify Flash animations (Smart)


Interactive Board Project compulsory items:
- teacher book with target group, objectives and instructions on the use of your material
- enough functional and effective visual support (images, graphics, illustrations)
- a listening task (+ audio with tapescript)
- a reading task
- a speaking task
feedback to all tasks
- links to T's Book from all pages (and links back!)
- active URLs (with tasks)
- a link to a youtube video - focused on the topic, with tasks!
- enough space for the students'work
- a page with all references


You can find examples and instructional files online, and also at http://prekladani.capsa.cz
/

3 komentáře:

  1. Birnerová, Gunárová, Pospíšilová, Záhrobský :

    1) Seznámení se s interaktivní tabulí a jejími základními funkcemi,manipulace s tabulí

    2)Interaktivní přednáška o vymezení prostoru pro imteraktivní tabuli ve výuce jazyků a jakým zpusebem může IWB výuku jazyků rozvíjet.

    3) Účastníci kurzu dostanou za úkol rozvinout cvičení jazykové učebnice pomocí IWB.

    4) Celé skupině je zadáno téma a každý člen vytvoří jedno cvičení/aktivitu se zaměřením na rozvoj z jedné jazykových schopností.

    5) Každý si připraví vlastní osnovu, která v jedné třetině využívá IWB, včetně samotného souboru,materiálu

    OdpovědětVymazat
  2. Kurz, Krausová, Juhasová, Janotová

    1. Teorie, proč je to užitečné, praktická ukázka co to umí - konkrétní cvičení
    2. Základní úkony - psaní perem, práce s již hotovými cvičeními (listening, speaking, reading, writing, use of English)
    3. Úvod do práce s programy, ve kterých lze dělat cvičení (soustředění na reading a listening), ukázat, jaká cvičení jsou nejvhodnější k učení AJ
    4. Společná práce na stejném úkolu pro všechny, podruhé to samé s větší samostatností (skupinově/brainstorming)
    5. Připomenutí minulé lekce, volitelná skupinová práce a vytvoření samostatného projektu

    OdpovědětVymazat
  3. Week 1: Interactive introduction, group activities (shifting objects,...)
    Week 2: Discusion about expectations, functions and manipulation (IWB)
    Week 3: Other people´s projects, discusion about possible improvements,...
    Week 4: Choose topic, target group, textbook (other source), create a projects in groups or individually (3 activities- save it for future purposes), Questions
    Week 5: Demonstrating of projects, teacher´s feedback, future plans, Questions
    Rudorfer, Salačová, Černá

    OdpovědětVymazat