Welcome into the new semester!
Task 1
Go to http://www.veskole.cz/
Choose two materials for teaching English - a great one and a ... hmmm... not the best one. Carefully copy the link into the comment to this blog. Sign your entry (when working in pairs, write both names.)
Task 2
Browse the links in the comments, explore the files your friends suggested.
What makes a bad IWB material?
What makes a good one?
Make notes, discuss in groups of 4. At 11:00 each group will present their suggestions in the comment to this blog.
You already found something very interesting - explore
http://www.pimpampum.net/phrasr/
-------------------------------
2nd year Solo – Computer Skills 2 KAJ/6119
Credit requirements
1. A presentation and evaluation of a site focused on interactive practice of English at any level (presented in your webpage)
deadline December 20
2. Material for interactive board – deadline November 14
3. WebQuest to be created in groups of max. 3 – deadline December 12
Finalised projects shall be submitted before given deadlines; please publish your project in your personal web site and send me an email (jana.pavlikova@ujep.cz) with the URL.
EXAM – KAJ/6119
written, the task will be to publish 2 interlinked HotPot exercises and IWB material on a given topic, and with the requested details.
Homework:
1. Install SMART and ACTIV Inspire into your PC or laptop
2. Visit the Resource Room. Browse the textbooks for basic schools, and choose TWO topics/lessons/content items and target group, for which you will create your Ineractive Board material. Borrow the book or make a copy of the chosem lessons, and bring it to the seminar on October 3, 2011.
For installing Activ Inspire:
Register at Promethean Planet
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Černá, Vášová
OdpovědětVymazatUseful
http://www.veskole.cz/zdroje/stredni-skola/synonyms-2
Poor
http://www.veskole.cz/zdroje/stredni-skola/money-1
Vnučko&Vnučko
OdpovědětVymazatgood one- http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-2-stupen/povolani
bad-http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-2-stupen/zvirata
Leová, Vycpálková
OdpovědětVymazatpoor:
http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-2-stupen/cestovani
perfect:
http://clicknlearn.net/
Dvořáček, Rus
OdpovědětVymazatgood
http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-1-stupen/uvod-do-sveta-hudby
bad
http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-2-stupen/opakovani-8-rocniku-riskuj
Hassanová
OdpovědětVymazatgreat:
http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-2-stupen/byt-clovekem-celeho-sveta
bad:
http://www.veskole.cz/zdroje/stredni-skola/money-1
Blanka Palounková
OdpovědětVymazatLucie Šindelářová
Nejhorší: http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-2-stupen/svaty-valentyn
Nejlepší: http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-2-stupen/volny-cas
Anna Lou Kraut
OdpovědětVymazatLenka Brychová
Good one:
http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-1-stupen/jidlo
Poor:
http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-1-stupen/rodina-skola-dum
Puršl
OdpovědětVymazatBad:
http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-1-stupen/to-have
Good:
http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-1-stupen/seasons-and-months
Pavla Růžičková, Monika Rajtmajerová
OdpovědětVymazatPoor one:
http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-1-stupen/dum-pro-3-rocnik-aj
Good one:
http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-2-stupen/slovesa-v-minulem-case
a good one:
OdpovědětVymazathttp://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-2-stupen/veta-vedlejsi
Not that good:
http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-1-stupen/is-she-playing-a-piano
Míša Hodanová
OdpovědětVymazatKate Mironenko
nejlepší
http://www.toporopa.eu/en/
http://www.veskole.cz/zdroje/stredni-skola/britska-literatura-1
nejhorší
http://www.english-grammar-lessons.com/
Kapounová, Kapounová, Šírová
OdpovědětVymazatpoor:
http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-2-stupen/cest-a-slava-vyznamnym-osobnostem-v-anglicke-historii
great:
http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-2-stupen/popis-cloveka
Leová, Šindelářová, Vycpálková, Palounková
OdpovědětVymazatPo grafické stránce by stránka neměla bít do očí (vynechat svítivé barvy), ne moc animací, hlavně pokud se musí žák soustředit na cvičení, ne kýčovité
Stránka musí byt organizovaná přehledně, aby se v ní jednoduše orientovalo, popřípadě vysvětlení, co je třeba udělat.
Neměl by chybět feedback, aby žák věděl, kde udělal chybu a proč.
Stránka by měla začínat úvodem, následovat by měla slovíčka či fráze s překladem, který následně bude žák procvičovat v pokud možnost různorodých cvičeních.
Nesmí chybět reference, odkazy a použité stránky.
Rajtmajerová, Růžičková, Vášová, Černá, Bartoň
OdpovědětVymazatWrong - individual exercises instead of group ones, no grammar mistakes (czech or english otherwise), missing explanation, too difficult or long, repetitive and boring, technical mistakes
Right - the opposite of all the things mentioned above
Puršl, Vnučko
OdpovědětVymazatGood material has nice graphic layout and it's simple to understand and easy to work with. Also the absence of mistakes is important.
Bad material doesn't have these things. And bad materials have no or little introduction into topic and start testing students at the very begining-first learning then testing.
Kapounová, Kapounová, Šírová
OdpovědětVymazatIt shouldn't be too long, pictures must be clear, fitting and not too dark. Text must be short and with proper vocabulary. We should not use too bright/dark colours. Excercises should be entertainig, built for a group and not repetitive.
There should be a good explanation of what to do.
Dvořáček, Rus
OdpovědětVymazatThe page should look nice which means that text should be legible, the colour of text and background shouldn't be too significant. The page shouldn't be overhelmed by text. The text has to be coherent. The images have to be used for better understanding of the topic.
Kraut. Brychová
OdpovědětVymazatGood material was well-organized(includes instruction and evaluation/feedback,) rich in vocabulary concerning the given topic, the use of pexeso game is interesting which makes the whole thing fun.
Bad Material is very poor in its organization. No clear instruction at all. It is very confusing.
Hodanova, Hassanova, Mironenko
OdpovědětVymazatIt should be clear what to do, it should be interesting, colorful, well organized and not too much information on one page. It is bad when the exercise doesn´t work, when it is not clear what to do, it is unorganized and there is too much information on one page.