pondělí 26. září 2011

Credit requirements

Welcome into the new semester!

Task 1
Go to http://www.veskole.cz/
Choose two materials for teaching English - a great one and a ... hmmm... not the best one. Carefully copy the link into the comment to this blog. Sign your entry (when working in pairs, write both names.)

Task 2
Browse the links in the comments, explore the files your friends suggested.
What makes a bad IWB material?
What makes a good one?

Make notes, discuss in groups of 4. At 11:00 each group will present their suggestions in the comment to this blog.

You already found something very interesting - explore
http://www.pimpampum.net/phrasr/

-------------------------------
2nd year Solo – Computer Skills 2 KAJ/6119

Credit requirements

1. A presentation and evaluation of a site focused on interactive practice of English at any level (presented in your webpage)
deadline December 20
2. Material for interactive board – deadline November 14
3. WebQuest to be created in groups of max. 3 – deadline December 12


Finalised projects shall be submitted before given deadlines; please publish your project in your personal web site and send me an email (jana.pavlikova@ujep.cz) with the URL.

EXAM – KAJ/6119
written, the task will be to publish 2 interlinked HotPot exercises and IWB material on a given topic, and with the requested details.


Homework:
1. Install SMART and ACTIV Inspire into your PC or laptop
2. Visit the Resource Room. Browse the textbooks for basic schools, and choose TWO topics/lessons/content items and target group, for which you will create your Ineractive Board material. Borrow the book or make a copy of the chosem lessons, and bring it to the seminar on October 3, 2011.


For installing Activ Inspire:
Register at Promethean Planet

19 komentářů:

  1. Černá, Vášová
    Useful
    http://www.veskole.cz/zdroje/stredni-skola/synonyms-2
    Poor
    http://www.veskole.cz/zdroje/stredni-skola/money-1

    OdpovědětVymazat
  2. Vnučko&Vnučko
    good one- http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-2-stupen/povolani

    bad-http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-2-stupen/zvirata

    OdpovědětVymazat
  3. Leová, Vycpálková

    poor:
    http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-2-stupen/cestovani

    perfect:
    http://clicknlearn.net/

    OdpovědětVymazat
  4. Dvořáček, Rus
    good
    http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-1-stupen/uvod-do-sveta-hudby

    bad
    http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-2-stupen/opakovani-8-rocniku-riskuj

    OdpovědětVymazat
  5. Hassanová

    great:
    http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-2-stupen/byt-clovekem-celeho-sveta

    bad:
    http://www.veskole.cz/zdroje/stredni-skola/money-1

    OdpovědětVymazat
  6. Blanka Palounková
    Lucie Šindelářová

    Nejhorší: http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-2-stupen/svaty-valentyn

    Nejlepší: http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-2-stupen/volny-cas

    OdpovědětVymazat
  7. Anna Lou Kraut
    Lenka Brychová

    Good one:
    http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-1-stupen/jidlo

    Poor:
    http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-1-stupen/rodina-skola-dum

    OdpovědětVymazat
  8. Puršl

    Bad:
    http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-1-stupen/to-have

    Good:
    http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-1-stupen/seasons-and-months

    OdpovědětVymazat
  9. Pavla Růžičková, Monika Rajtmajerová
    Poor one:
    http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-1-stupen/dum-pro-3-rocnik-aj

    Good one:
    http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-2-stupen/slovesa-v-minulem-case

    OdpovědětVymazat
  10. a good one:
    http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-2-stupen/veta-vedlejsi

    Not that good:
    http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-1-stupen/is-she-playing-a-piano

    OdpovědětVymazat
  11. Míša Hodanová
    Kate Mironenko

    nejlepší
    http://www.toporopa.eu/en/
    http://www.veskole.cz/zdroje/stredni-skola/britska-literatura-1

    nejhorší
    http://www.english-grammar-lessons.com/

    OdpovědětVymazat
  12. Kapounová, Kapounová, Šírová

    poor:
    http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-2-stupen/cest-a-slava-vyznamnym-osobnostem-v-anglicke-historii

    great:
    http://www.veskole.cz/zdroje/zakladni-skola-2-stupen/popis-cloveka

    OdpovědětVymazat
  13. Leová, Šindelářová, Vycpálková, Palounková

    Po grafické stránce by stránka neměla bít do očí (vynechat svítivé barvy), ne moc animací, hlavně pokud se musí žák soustředit na cvičení, ne kýčovité
    Stránka musí byt organizovaná přehledně, aby se v ní jednoduše orientovalo, popřípadě vysvětlení, co je třeba udělat.

    Neměl by chybět feedback, aby žák věděl, kde udělal chybu a proč.

    Stránka by měla začínat úvodem, následovat by měla slovíčka či fráze s překladem, který následně bude žák procvičovat v pokud možnost různorodých cvičeních.

    Nesmí chybět reference, odkazy a použité stránky.

    OdpovědětVymazat
  14. Rajtmajerová, Růžičková, Vášová, Černá, Bartoň
    Wrong - individual exercises instead of group ones, no grammar mistakes (czech or english otherwise), missing explanation, too difficult or long, repetitive and boring, technical mistakes
    Right - the opposite of all the things mentioned above

    OdpovědětVymazat
  15. Puršl, Vnučko
    Good material has nice graphic layout and it's simple to understand and easy to work with. Also the absence of mistakes is important.

    Bad material doesn't have these things. And bad materials have no or little introduction into topic and start testing students at the very begining-first learning then testing.

    OdpovědětVymazat
  16. Kapounová, Kapounová, Šírová

    It shouldn't be too long, pictures must be clear, fitting and not too dark. Text must be short and with proper vocabulary. We should not use too bright/dark colours. Excercises should be entertainig, built for a group and not repetitive.
    There should be a good explanation of what to do.

    OdpovědětVymazat
  17. Dvořáček, Rus

    The page should look nice which means that text should be legible, the colour of text and background shouldn't be too significant. The page shouldn't be overhelmed by text. The text has to be coherent. The images have to be used for better understanding of the topic.

    OdpovědětVymazat
  18. Kraut. Brychová

    Good material was well-organized(includes instruction and evaluation/feedback,) rich in vocabulary concerning the given topic, the use of pexeso game is interesting which makes the whole thing fun.

    Bad Material is very poor in its organization. No clear instruction at all. It is very confusing.

    OdpovědětVymazat
  19. Hodanova, Hassanova, Mironenko

    It should be clear what to do, it should be interesting, colorful, well organized and not too much information on one page. It is bad when the exercise doesn´t work, when it is not clear what to do, it is unorganized and there is too much information on one page.

    OdpovědětVymazat